اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

تکنولوژی

سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ق.ظ

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

 از عصر تکنولوژی، ارتباطات، مدرنیته، نرم افزار، کامپیوتر و از این ردیف کلمات حال بهم زن دیگه اومدم

چقدر این قبیل کلمات حال بهم زن شدن در نظر من، وقتی بنیان خانواده رو از هم میپاشن

وقتی مجبوری یا مجبور نیستی و خودت رو به مشغولیت الکی میزنی و پشت اینترنت و کامپیوتر و ... میشینی و تنها میشی

و وقتی با این کارت بقیه رو هم تنها میکنی

و نهایتا وقتی روح خانواده رو از هم میپاشونی

فروپاشی خانواده صرفا خیانت همسر به شوهر یا .... نیست

مردن روح خانواده، فروپاشی خانواده است و چه بد که نفهمیدیم روح خانواده‌های ما مرده.

مسیح پشت کامپیوتر، دیگری پشت گوشی، یکی پای تلویزیون و یکی تنها و گوشه گیر

بعدها که نیستیم کنار هم، حسرت این روزها رو میخوریم

و چه حسرت بی‌فایده‌ای

 

بعضی‌ش به خاطر ملزومات عصر تکنولوژیکه و بعضی‌ش به خاطر غیرملزوماتی که ذهن ما ملزوم دونسته و خودش رو مشغول کرده.

تلویزیون‌ها رو خاموش کنیم، کامپیوترها و لپتاپ‌ها و موبایل‌ها و ... رو تا حدی که کار واجب داریم باز بگذاریم

و بشینیم دور هم، حتی شده فقط همدیگه رو نگاه کنیم

 

خسته شدم از این تنهایی‌های همه‌گیر همه آدم‌های این کشور. از خودم تا بقیه.

و باز دوباره فردا صبح، یادم میره...

  • ماشیح

نظرات  (۴)

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.

تمدن بدلی bornos.blog.ir
جالبتر اونجایی که آدمهای گرفتار شده،خودشون هم میگن لعنت به کسی که اینو ساخت! اون شبکه اجتماعی رو درست کرد!
و در عین حال نمی تونن دست بکشن ازش :/
درد بدی که در جامعه افتاده!
ما یه بار دور هم جمع شدیم و همدیگه رو نگاه کردیم
بعد بابام آبدولاچیگی اومد تو کلیه م گفت واسه چی شبیه ** منو نگاه می کنی؟
پا شدم رفتم! ‎:/‎


شوخی بود


خدایی راست میگی. بد چیزیه
این اتفاقیه که خیلی ها حتی من گرفتارش شدم و چقدر از این حالت بیزارم.
وقتی ادم این چیزا رو از زبون یکی دیگه میشنوه به فکر فرو میره...
سعی میکنم این رفتارمو اصلاح کنم...اگه خدا کمک کنه
پاسخ:
:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی