اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

نمایشگاه کتاب و یک سوال

دوشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ب.ظ

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

امروز یهو این سوال برام پیش اومد:

حضرت آقا دو ساله نمایشگاه کتاب نرفتن. دلیلش رو حتما خیلی‌ها می‌دونیم.

نرفتن حضرت آقا نشونه‌ای برای ما نیست که ما هم برای درست شدن وضعیت فرهنگی و به تبعیت از ایشون نریم نمایشگاه؟

یا نه. این مسئله‌ای است که رهبری جامعه تشخیص می‌دن و لزومی نداره که حتما ما هم چنین کنیم.

 

 

شاید بعدا به جواب رسیدم!

  • ماشیح

نظرات  (۷)

نه، خودم رو میگم.
اینکه این همه اینجا آسمون ریسمون بافتم که چرا نرفتن آقا به رفتن ما ربط نداره که اونم ایشون رفتن بازدید کلاً لازم نشد D:

البته یه چیز جالبی هست اینه که امسال چه تفاوتی با پارسال کرده که ایشون رفتن نمایشگاه؟
یا یه احتمال هم هست که کلاً به دلیل دیگه ای پارسال نرفته باشن.
پاسخ:
:D اره کلا اساس سوال رو بردن زیر سوال. البته من واسه امسال نپرسیده بودما کلی پرسیدم


من حس میکنم نرفتن حضرت اقا پارسال دلیلش دقیقا به وزیر ارشاد و اقداماتش مربوط میشده
اما دلیل رفتن امسالشون رو نمیدونم
باید صبر کرد و دید چی شنیده میشه
خدایی اینطوری سنگ رو یخ نشده بودم :v
آقا این صفحه رو دیدن، گفتن که من برم اینا دعواشون نشه :))
پاسخ:
:D 
حالا چرا سنگ رو یخ؟ منظورت منم یا خودتی؟ :D


نه
من فکر میکنم نرفتن آقا به این معنی نیست که شما هم نرید!
اگر مطمئن بشیم نرفتن آقا به دلایل فرهنگیه، پس تازه باید متوجه باشیم که نرفتن آقا پیامی داره، و نرفتن ملت هم پیام دیگه ای داره
نباید به تحریم نمایشگاه فکر کنیم!
دلایلش زیاده اما اگه ما نریم از انتشارات خوب خرید نکنیم اونا به انزوا کشیده میشن، چون انتشارات دیگه الکی سود میکنن و قوی میشن، اما مذهبی ها هنوز ضعیف میمونن و در یک نمایش عمومی، غرفه های مذهبی و ارزشی خالی و بی رونق نشون داده میشه ! و این در دید مردم تاثیر بدی داره
شرکت کردن دفتر رهبری در نمایشگاه و جاهای دیگه که گوششون به دهان رهبری هست، خودش نشون میده مردم باید بیان!
پاسخ:
اقا امروز رفت :D
دیگه دغدغه نداریم :v

البته انتشارات خوب خارج از نمایشگاه هم میشه رفت، ولی ممکنه اینی که تو گفتی و تاثیر عدم حضور رهبری که هاشمی هم گفت درست باشه
البته شاید! :D
به این هم کار ندارم که ۱۰۰ میلیون آدم میرن پس نرفتن من تاثیر نداره. هزاران نفر جلو امام حسین وایسادن و تو سپاه مخالف بودن ولی حق چیز دیگه ای بود.

مثال اصلاً درست نیست.

اولاً که این نرفتن واسه «دیده شدن»ـه. زیاد نباشه هیچ تاثیری نداره. اون موقعیت یه نفر هم موثر بود.

ثانیاً فرض کنیم یه عده نرفتن. 3 میلیون نفر شد 1 میلیون نفر. (که خیلی! بعیده) باید ببینیم واقعاً تأثیری میذاره روی عملکرد دولت؟ یعنی دولت همین الان نمیدونه که یه عده راضی نیستن از عملکردش؟ از نرفتن این عده ضررمالی هنگفتی بهشون میرسه؟ یه نفر که میخواد یه کاری کنه قبلش باید ببینه تأثیر میذاره یا نه. باب مثال زدن که بازه، من تنها پاشم به اسرائیل حمله کنم و بگم حالا که هفت میلیارد نفر این کار رو نمی کنن همه شون باطل هستن و من حقم؟ نه. چون کارم تأثیری نداره.

ثالثاً یه طور مثال میزنین که انگار نمایشگاه کتاب کلاً فسق و فجوره. بحثش بحث بین حق و باطل نیست که بگیم ما حقیم و طرف مقابل باطله، که ما نریم بشیم سپاه امام حسین و مسئولین دولت یزیدی هستن. بحث بین دوطرفِ خودیه که یکیش داره اشتباه می کنه. باهاش جنگ نداریم، قصد اصلاحش رو داریم.
  • مجید با مدیریت جدید
  • جواب به این سوال واقعا سخته
    الان دو روزه که دارم بهش فکر میکنم
    البته قبل ترش هم فکر میکردم ولی دیگه الان قشنگ دغدغه شد :/

    به نظرم اگر بشه کتابهایی که میخوایم رو از بیرون نمایشگاه تهیه کنیم، بهتره که آدم نره
    و به این هم کار ندارم که ۱۰۰ میلیون آدم میرن پس نرفتن من تاثیر نداره. هزاران نفر جلو امام حسین وایسادن و تو سپاه مخالف بودن ولی حق چیز دیگه ای بود.

    اصلا ای کاش نمیرفتیم :|
    پاسخ:
    علی هاشمی گفت 3 میلیون
    فرض کن 1 میلیون و نیم نرم و یه حجم وسیعی از کتاب خریداری نشه!

    نمیدونم
    همچنان میپرسم و فکر میکنم
    سلام
    من این وسط یه سوال انحرافی بپرسم،ماهایی که شهرستانیم و به نمایشگاه دسترسی نداریم سایت مطمئن و مورد اعتمادی هست که اینترنتی خرید کنیم؟
    پاسخ:
    سلام علیکم
    بوم روم سایت خوبیه
    دیجی کالا هم. البته دیجی کالا خیلی کمتر کتاب داره
    یعنی چون وضع فرهنگ خرابه کلاً کتاب نخونیم ما هم؟
    به نظرم توصیه آقا به کتاب خوندن خیلی محکم تر از نرفتنشون به نمایشگاه باشه.

    اگر هم منظورتون اینه که کتاب بخونیم ولی نمایشگاه رو تحریم کنیم، به نظرم خیلی سخت در حدی که تأثیرگذار باشه میشه این کار رو کرد. فرض کنیم صدهزار نفر هم نرفتن! دیروز می گفت که هرسال حدود 2-3 میلیون بازدیدکننده داره کل نمایشگاه. اگر هم نبود یه طیف خاص حتی دیده بشه، تأثیرگذار نمیشه.
    آقا نیومدنشون هم دیده میشه و هم تأثیر داره.
    پاسخ:
    نماینده مجلسا رو دیدی؟
    احسنت
    احسنت


    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی