اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

چرا سکوت؟

يكشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۴:۱۳ ب.ظ

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

چند روزی نبودم.

شبی که خبر توافق رو شنیدم، جاده تهران قم بودم. متن توافق {اولین متن} برام ارسال شد. وقتی خوندم حالم بد شد و احساس خوبی نداشتم.

اینترنتم قطع بود تا امروز صبح و همینطور مانیتور لپتاپم هم دچار مشکل بود و شاید مصلحت این بود. اما بعد از اینکه برگشتم خونه تصمیم گرفتم یک هفته در مورد مذاکره چیزی ننویسم.

سعی خواهم کرد توی سال 94 در مورد مطالب سیاسی وقتی چیزی خواستم بنویسم یا 2 روز بعد بنویسم، یا اگر نوشتم 2 روز بعد منتشر کنم. یعنی حداقل 2 روز وقت بدم برای ویرایشش. این 2 روز رو برای پرهیز از اشتباه حداقلی می‌گذارم و امیدوارم در نوشته‌هام اشتباهی نداشته باشم. هرچند من اونچه ازم برمیاد رو باید انجام بدم و تکلیف بیشتری نخواهم داشت.

در مورد مذاکره یک هفته سکوت خواهم کرد. توی این یک هفته باید نظرات مختلف رو بشنوم.

دیشب صحبت‌های آقای ظریف رو از تلویزیون شنیدم. سخنرانی اقای نبویان رو باید گوش بدم. متن منتشر شده ایرانی، امریکایی و متن قرائت شده خانم موگرینی رو باید بخونم.

 

در مواجهه با مسائل این‌چنینی که نه می‌شه به حرف دشمن اعتماد کرد و نه متاسفانه مسئولین خودمون که پیش از این با مردم صادق نبودن، چهره مثبتی از خودشون به جای گذاشتن، سعی می‌کنم به دو چیز عمل کنم:
1- در مواجهه با اخباری که از سوی مقامات خودمون می‌شنوم، ایه 94 سوره نساء رو ملاک قرار میدم که خداوند می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِذَا ضَرَبْتُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَتَبَیَّنُواْ وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَى إِلَیْکُمُ السَّلاَمَ لَسْتَ مُؤْمِنًا تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا فَعِندَ اللّهِ مَغَانِمُ کَثِیرَةٌ کَذَلِکَ کُنتُم مِّن قَبْلُ فَمَنَّ اللّهُ عَلَیْکُمْ فَتَبَیَّنُواْ إِنَّ اللّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا» { ای کسانی که ایمان آورده‏‌اید، هنگامی که در راه خدا گام بر می‏دارید تحقیق کنید و به کسی که اظهار صلح و اسلام می‏کند نگوئید مسلمان نیستی بخاطر اینکه سرمایه ناپایدار دنیا (و غنائمی) بدست آورید، زیرا غنیمتهای بزرگی در نزد خدا (برای شما) است، شما قبلا چنین بودید و خداوند بر شما منت گذارد (و هدایت نمود) بنا بر این (بشکرانه این نعمت بزرگ) تحقیق کنید، خداوند به آنچه عمل می‏کنید آگاه است}

دو عبارت مهم در این ایه هست. اولین عبارت مهم «فتبینوا» است. یعنی تحقیق کنید و من تحقیق خواهم کرد و عبارت دوم اینکه «لست مومنا تبتغون» یعنی اینکه بلافاصله برچسب خیانت و نامسلمونی به دوستان نزنم.

 

2- در مواجهه با دشمن، یعنی شیطان بزرگ و سایرین. آیه‌ی 6 سوره حجرات که خداوند می‌فرمایند:«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ»{اى کسانى که ایمان آورده‏اید، اگر فاسقى براى شما خبرى آورد بررسى و تحقیق کنید تا مبادا گروهى را به نادانى آسیب رسانید، آن گاه از کرده خود پشیمان گردید} و با نگاه به این ایه شریف وظیفه داریم وقتی خبری رو از دشمن می‌شنویم بررسی کنیم. یعنی اینطور نباشه که اخبار فاکس نیوز و صحبت‌های جان کری رو به مقامات خودمون ترجیح بدیم.

 

باز در اینجا هم عبارت «فتبینوا» اومده. یعنی بررسی و تحقیق کنیم که مبادا از حرفی که بدون تحقیق می‌زنیم پشیمون بشیم یا به گروهی اسیب برسونیم.

من تصمیم گرفتم بررسی کنم. خدا رو ناظر ببینم و بعد بنویسم. طبیعتا هر کس خدا رو ملاک قرار بده و سعی کنه جاده تقوا و انصاف رو رعایت کنه، اگر اشتباهی هم در تفسیر داشته باشه عقوبت اخروی نخواهد داشت.

 

علی ای حال ایکاش در مواجهات اینچنینی نیازی نبود در اخبار مسئولین خودمون دچار تردید بشیم

به قول شاعر:

شکایت به کجا بریم؟

  • ماشیح

نظرات  (۱۴)

این رفیقمون مشخصه کیه
بذار شاد باشه شب عیدی

................................................................



!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

روان پریشم که هستی.........................


یه نکته در مود بدبینی وشکاک بودن

شکاکیت یعنی کسی بدون اینکه یقین داشته باشد با سوءظن و بدگمانی به فرد نسبت دروغ بدهد یعنی درحالیکه یقین ندارد این فرد را دروغگو حساب می کند. یا اینکه یقین ندارد که فرد خیانت کار است ولی او را خیانت کار حساب می کند. بعضی ها شکاکیت شان در حد یک بیماری است.و باید به پزشک مراجعه کنند. البته تعداد این افراد زیاد نیست. بسیاری از افراد اگر به نکاتی که گفته می شود عمل کنند می توانند بر شکاکیت شان غلبه کنند


بیماری شک از آن بلاهای خانمان سوزی است که فرد مبتلا را محکوم به زندگی در جهنمی دائمی می کند. شک از رذائلی است که دنیا و آخرت انسان را با هم به باد می دهد، فرد را گرفتار نوعی سیاهی و بدبختی طاقت فرسا می کند، روابط را ویران می سازد و خانواده ها را به باد می دهد. انسان شکاک در جامعه جایی ندارد و محکوم به تنهایی ابدی است.


شک نوعی اختلال وسواسی است که گاه فرد را گرفتار رفتارهای غیرعادی و جنون آمیز می کند.


شاید یکی از راه های اولیه برای شروع درمان، تشویق آن ها به نوشتن، موسیقی، نقاشی یا هر هنر دیگری باشد که در ابتدای امر نیازی به تماس مستقیم با دیگران ندارند. بیمار از این طریق می تواند احساسات، ترس ها، نگرانی ها و عقده های خود را بیرون بریزد، بی آن که به کسی صدمه بزند. از سوی دیگر این نوع روان درمانی فردی معمولاً یگانه روشی است که این نوع بیماران می توانند تحمل کنند. هنر قادر است احساسات بیمار را برانگیزد و به تدریج در او شور و شوق پدید بیاورد.


ببین پسر ... من نمیدونم منو با کی اشتباه گرفتی یا کی در زندگی گذشتت بوده و الان هر بنده ی خدایی رو میبینی چهره ی کذایی اون فرد میاد تو ذهنت... اما توصییه میکنم پیش یه روانپزشک بری چون آیندت در خطره و مریضیت داره روز به روز پیشرفت میکنه


من خودم دوستان روانپزشک دارم خاصی آدرسشون تو خصوصی بهت میدم

یازهرا


به حکم ادب سلام عرض میکنم

ههههه


پس تو مثل آقا صحبت کردی....ههه...ههه..هههه .... شب ولادتیه با دلقک بازیات شادمون کردیا............ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


اینقدر روت زیاده میترسم بگی اصلا متن سخنان آقا رو خودم مینویسم.....


بجه پرو بودن شاخ ودم که نمیخواد.... تو رو میگن بچه پرو دیگه.....کاملا مشهوده....


اما احساس میکنم خیلی زیاد بی ادب هستی... چند تا کتاب در مورد ادب بهت معرفی میکنم


برای آگاهی بیشتر از اخلاق و آداب اسلامی به کتاب های زیر مراجعه فرمایید:

1. معراج السعادة، ملا احمد نراقی.

2. قلب سلیم، شهید سید عبدالحسین دستغیب.

4. گناهان کبیره، شهید سید عبدالحسین دستغیب.

5. اخلاق الاهی، مجتبی تهرانی.

6. مراحل اخلاق در قرآن، عبدالله جوادی آملی.

7. نقطه های آغازین در اخلاق عملی، محمد رضا مهدوی کنی.

8. به سوی خود سازی، محمد تقی مصباح یزدی.

9. اخلاق و راه سعادت، بانو مجتهده امین.

10. گناه شناسی، محسن قرائتی، انتشارات پیام آزادی، تهران.

11. سایت حوزه نت، دانشنامه، اخلاق.

و از بین کتاب های اخلاقی به زبان عربی می توان به کتاب های زیر اشاره کرد:

1. اخلاق شبٌر، سید عبدالله شبر.

2. محجة البیضاء فی تهذیب الاحیاء، ملامحسن فیض کاشانی.

[1] آمدی، عبد الواحد، غررالحکم، «لا شَرَفَ مَعَ سُوءِ الأدبِ».

[2] غررالحکم، «حُسْنُ الأدبِ یَسْتُرُ قبیحَ النَّسَبَ».

[3] غررالحکم، «اَفْضَلُ الأدبِ اَنْ یَقِفَ الإنسانُ علی حَدِّهِ و لا یَتَعدّی قَدْرَهُ».

[4] علامه مجلسی، بحارالانوار، ج75، ص261.«ادّبنی ابی بثلاثٍ ... قال لی: یا بُنیَّ! مَنْ یَصْحَبْ صاحبَ السوءِ لا یسلِمْ و مَن لا یقیّدْ الفاظَهُ یَنْدَم و مَن یَدْخُلْ مداخِلَ السّوءِ یُتَّهمْ».

[5] محمدی ری شهری، محمد، میزان الحکمة، ج1، ص72، "کفاک اَدبا لِنَفْسِکَ اِجتنابُ ما تَکْرَهُهُ مِنْ غیرِکَ».

[6]. غررالحکم، «لااَدَبَ لِسَّئیِ النُّطْقِ».

[7] میزان الحکمة، ج 1، ص 78، «اَدَّبَنی رَبّی فَاَحْسَنَ تأدیبی».

[8] علامه طباطبائی، سنن النبی، ص41، 43 و 75.

[9] سنن النبی، ص 45، 46، 47، 73 و 61.

[10] سنن النبی، ص 41 و 47.

[11] سنن النبی، ص 75 و 76.

[12] بحارالانوار، ج 16، ص 237.

[13] بحارالانوار، ج 16، ص 227 و 240.

[14] مکارم الاخلاق، ص 17، 15 و 13.

[15] سنن النبی، ص 75.

[16] اقتباس از سایت حوزه نت.

[17] گلستان سعدی، باب 2، حکایت 20.

[18] بحارالانوار، ج 14، ص 326، "ما ادّبنی احدٌ رأیتُ قبحَ الجهلِ فجانبتُه".

[19] میزان الحکمة، ج 1، ص70، ح 374،«اِذا رَأیتَ فی غَیْرِکَ خُلْقا ذَمیما فَتَجَنَّبْ مِنْ نَفْسِک اَمثالَهُ».
خوب موضع آقا این بود

موضع رفیق شما چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


قسمتی از نوشته های رفیقت

شبی که خبر توافق رو شنیدم، جاده تهران قم بودم. متن توافق {اولین متن} برام ارسال شد. وقتی خوندم حالم بد شد و احساس خوبی نداشتم.


در مواجهه با مسائل این‌چنینی که نه می‌شه به حرف دشمن اعتماد کرد و نه متاسفانه مسئولین خودمون که پیش از این با مردم صادق نبودن، چهره مثبتی از خودشون به جای گذاشتن، سعی می‌کنم به دو چیز عمل کنم:


بنده به ایشون عرض کردم اینقدر ایجاد تفرقه نکن

2 نمره رو هم بچه جون بده به رفیقت که بصیرتش ان شاءالله بیشتر بشه هر چند با 2 نمره ای که تو بدی به ایشون باز تجدید خواهد شد چون خانه از پایبست ویران است


پاسخ:
به کوری چشم شما موضع بنده دقیقا همون چیزی بود که حضرت اقا گفتند و از این خرسندم.
1- اعلام کردم برای حرف زدن زوده و نیاز به تحقیقه.
2- گفتم طبق متنی که برام ارسال شد {شما اینو بذار با اون طبق انچه مرقوم فرمودید کنار هم}.
3- حضرت اقا گفتن به دشمن نمیشه اعتماد کرد. من هم همین رو گفتم
4- بنده گفتم مسئولین صادق نیستن، نگفتم نمیشه اعتماد کرد. دوستان فیسبوک من رو ببینن میبینن که نوشتم مسئولین مورد اعتمادن!


و نکته آخر
پسر جون
شما بعد این همه مدت وجود نداری اسم خودت رو بنویسی و با اسم غوغا کامنت میذاری
هر وقت «چیز» داشتی، بیا صحبت کن {جَنم داشتی}
سوال امتحانی:
خیلی روشن را تعریف کنید (2 نمره)


+ نه مخالفم نه موافق غیر از چیزی بود که اینجا نوشتن؟ اینکه بگن چیزی که شده الزام آور نیست روشنه؟
پاسخ:
بذار خوش باشه
اتفاقا مواضع من توی پلاسم و توی فیسبوکی که به اسم خودم نیست و فقط تو می‌دونی به چه اسمیه مشخصه
هر بار که پیامک‌ها میومد برام خدارو شکر می‌کردم که یک بار دیگه چیزی نگفتم که خلاف حرف حضرت اقا باشه

این رفیقمون مشخصه کیه
بذار شاد باشه شب عیدی
به حکم ادب سلام عرض میکنم

فرمایشات امروز آقا خیلی روشن بود مگه نه؟؟؟؟؟؟؟

مراجعه شود لطفا ......


حالا یه اشتباهی کردین چه خوبه آدم به اشتباه خودش پی ببره واعتراف کنه


به این آدرس مراجعه کنید

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=13060
پاسخ:
امروز هرچی بیشتر صحبتای حضرت آقا رو گوش دادم بیشتر خوشحال شدم
بیشتر به حماقت شما پی بردم.
شما که توبه نمی‌کنی، قرار هم نیست از مزخرفاتی که میگی دست برداری
اما همینکه ماهیت حقیقی شما برای من روشن شده و می‌دونم کی هستی کافیه برادر جان.

هر چی خواستی بنویس. نه حذف میشه و نه سانسور!
به حکم ادب سلام عرض میکنم

«لَقَدْ أَنزَلْنَا آیاتٍ مُّبَینَاتٍ وَاللَّهُ یهْدِی مَن یشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ» (النور، 46)

قطعا آیاتى روشنگر فرود آورده‏ایم و خدا هر که را بخواهد به راه راست هدایت مى‏کند.
پاسخ:
مهجوریت قرآن تنها از آن وجه نیست که در طاقچه ها محبوس مانده است...
بلکه وجه بسیار دردناک تر مهجوریت قرآن در آنجاست که اکثر کسانی که به آیات قرآن استناد می کنند
برای اثبات پیشداوریهای خویش است که به سراغ آن می روند.

سید مرتضی آوینی-
کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب، فصل تأملی بیشتر در خلقت نخستین انسان
دقیقا الآن نمیدونم چی بگم! چی نگم!
اصلا قاطی کردم
دقیقا مثل همون موقعی که حسن روحانی رای آورد ! :/
پاسخ:
اره دقیقا.
قابل توجه هر چی بی بصیرته....

آیت الله نوری همدانی: فصل الخطاب مذاکرات هسته ای بیانات رهبر انقلاب است/ نبایدجامعه دچار تفرقه شود
حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تقدیر از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، آنچه تاکنون در مذاکرات انجام شده را در مجموع خوب ارزیابی کرد و گفت: نباید اجازه دهیم جامعه دچار دو دستگی شود.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: باید وحدت و اتحاد دولت و ملت حفظ شود.
پاسخ:
من از شر بی بصیرتی به خدا پناه میبرم
اما اگر شما اشتباه کنی میانجی من و شما در اخرت حضرت زهرا سلام الله علیها

موفق باشی
(با صدای جواد رضویان در فیلم حاشیه خوانده شود)

کلا آسمون و زمین رو به هم دوختیااااااااااااااااااااااااا........آخرشم نفهمیدیم چی گفتیاااااااااااااا........

شما یک ونصفی کتاب تاریخ خوندی میای به همه چی بیسودانه واز روی جهل انتقاد میکنی... البته کاش انتقاد میکردی شما کلا تخریب رو سر لوحه ی نوشته هات قرار میدی ....


الان شما مالکی و به دستور رهبرت در خط مقدم شمشیر میزنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ درست فهمیدم....؟؟؟؟؟


آقا اینقدر اسیر سایت های مختلف وبیانیه های مختلف گروهای مختلف قرار نگیر


هنوز شما وامثال شما خیلی بچه تشریف دارند که در مورد هر چیزی اضهار نظر کنند


من به عنوان یک ایرانی سخنان آقا رو فصل الخطاب قرار میدم...

هنوز 22 روز از پیام نوروزی رهبر عزیمون نگذشته که شما اینطوری کور کورانه و مثل همیشه مثل یک انسان بی بصیرت اضهار نظر میکنی..... پسر جون کمی ولایت مدار باش


آقا فرمودند دولت وملت همدلی وهمزبانی.... پس اینقدر تو وبلاگت افکار منحرفت و تایپ نکن

یازهرا
پاسخ:
دوست ندارم توهینی به شما کنم
بنابر این نه توهین میکنم نه جواب میدم

علی ای حال امیدوارم از این کارهات نتیجه بگیری!
به حکم ادب سلام میکنم

ببین آقا!!!! شما در حدی نیستی بیای درباره ی هرچیزی صحبت کنی.... انگار هر اتفاقی میوفته تو این مملکت شما باید یه چیزی بنویسی... وتو رویا هم معمولا هستی وفکر میکنی میلیون ها نفر منتظر نظر تو هستند.... !!!! بیدار شو....واینقدر در رویا نباش....

وسعی کن جلوتر از رهبرت حرفی نزنی..اندکی..


مثل مالک اشتر باشیم.... هر چند مالک بودن سخته....... ولی میشه اندکی مثل مالک عمل کرد

موفق باشی

یازهرا


پاسخ:
سلام علیکم

یُخ بابا؟
این کلمه «رهبر» رو هم می‌گید که دهن همه رو ببندید نه؟
شما احتمالا همونایی نیستید که سال 88  رهبر رو سلطان جائر خطاب میکردن؟ میگفتن مملکت که به حکم یه نفر نیست؟ همونایی نیستید که مدعی بود نظام قائم برفرد نیست؟


رهبری گفتن اشکالی نداره که بگید. ما هم میگیم.
ضمنا فکر کنم مالک اشتر رو با اشعث بن قیس و ابوموسی اشعری اشتباه گرفتی.
مالک جلوتر از امیرالمومنین داشت شمشیر میزد. شمشیر گذاشتن رو گردن امیرالمومنین گفتن اگه برنگردی علی رو میکشیم.
مجبور شد برگرده.
تاریخ که نخوندی، جملات رهبری رو هم که نخوندی، دستور ویرایشی هم که نخوندی برادر.


امان از استبداد رای.
دیکتاتوری پنهان به این میگن
متاسفانه اینقدر خبرهای متناقض شنیدیم که نمی دونم کدوم رو باور کنم...
پاسخ:
باید تحقیق کرد.
تحقیق و بعد نظر داد
  • گــــــــــــــــم گشته
  • مناظره امشب شبکه ی خبر هم کمک نسبتا خوبی بود...(شایدم بیشتر)
    سلام
    فکر می کنم این اخلاق که حرف مقامات خودمون رو، هرچند ده بار هم دروغ گفته باشن، به حرف وزیر و مسئول طرف مقابل ترجیح بدم رو هیچ وقت ترک نکنم.
    نمیدونم خوبه یا بد.
    پاسخ:
    سلام
    به شخصه اگر 100 بارم داخلی ها دروغ بگن، دوست دارم حرفشون رو قبول کنم، اما تا وقتی که قابل قبول باشه.
    در مورد مذاکرات فعلا حرف مذاکره کننده های داخلی رو قبول کردم. یعنی حداقل تا زمانی که تحقیقم تموم نشه، بنا رو بر درست بودن حرف مقامات خودمون میذارم.


    اما به فرض مثلا در پرونده استات اویل طرف غربی رشوه گیر رو محاکمه کرده
    میگه فلانی باید محاکمه بشه، ما ماست مالی میکنیم
    اینجا نمیتونم بگم چون مسئول ما میگه، پس حرفش درسته.

    علی ای حال پیش فرضش رو قبول دارم
    این که با استناد به دو آیه شریف این تصمیم رو میگیری خیلی خوبه و خدا رو شکر میکنم که انصاف رو رعایت میکنی
    امیدوارم که در جایگاه های بعدی که کسب میکنی، این تاخیر به حداقل برسه که مبادا برای عمل به آنچه که باید، کمی دیر بشه.

    :-*
    پاسخ:
    ان شاءالله


    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی