اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

از عشق تا شکست

شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲ ب.ظ

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

آخه چرا من باید هم شکست عشقی بخورم هم شکست کاری هم شکست‌های دیگه؟ :v

شکست عشقی که له شد بدبخت. بین وضعیت اقتصادی گیر کرد دید بهش محل ندادیم غصه خورد. توش موندیم و رد شدیم

شکست‌های دیگه هم که هیچ.

این شکست کاری دیگه از کجا پیداش شد :D

با این همه، همش یاد شعر محسن چاوشی میوفتم و جالبه که یاد چیزی میوفتم که کلا یه بارش گوش دادم:

توی هر ضرر باید استفاده‌ای باشه 

باخت باید احساس فوق‌العاده‌ای باشه

آه فاتح قلبم فکرشم نمی‌کردی

رام کردن این شیر کار ساده‌ای باشه

 

خداییش دلم برای دلم سوخت که بهش محل ندادم. ولی دیدم اگه بخوام بهش پر و بال بده موندگارم می‌کنه. نمی‌ذاره برم جلو. اصلا ممکنه دیگه کلا نذاره برم. گفتم بیخیال. بشین سر جات بذار کارمونو بکنیم. همچین یک ضدحالی خورد بهش محل ندادم.

حالا توی این وضعیت دارم به این فکر می‌کنم که من کدوم گزینه هستم؟ چقدر ابلهم؟ یا پرروام؟ یا پشتکار دارم؟ که هم‌چنان می‌خوام فلان طرح رو ببرم جلو.

باز رفتم سر طرح قبلی. مصاحبه‌ها. آرشیو مصاحبه‌ها و راش‌های کار قبلی. یه نگاهی بهشون کردم. یک سالی میشه ندیدمشون. جمله‌هاشون رو حفظ کردم انقدر گوش دادم. داشتم کم کم فرانسوی بلد می‌شدم انقدر شنیده بودم.

اگه بگم ناامید نشدم دروغ گفتم، ولی اگه بگم امید ندارم هم دروغ گفتم. امیدوارم به روزهای خوب، ولی فشار زیادی بهم اومد. تحملش می‌کنم برای روزهای خوبی که ان شاءالله می‌رسه. 

روزهای خوب، کارهای خوب، اهداف خوب و آینده‌ی خوب. من صبر می‌کنم و امیدوارم توی این راه کم نیارم. جا نزنم و خیلی چیزهای دیگه.

این کاری که کردم، اگه یه خورده ملات بهش اضافه می‌کردم می‌شد مثل خیلی کارهای دیگه که از تلویزیون پخش میشه، ولی دایی گفت خوب نیست چون سبک و کلاس کارش فرق داره. منم اگه مردش نبودم نباید باهاش شروع می‌کردم. خودم خواستم و پای خواستنم هم باید باشم.

بازم امیدوارم کم نیارم و باز امیدوارم به روزهای خوب.

برای همه این روزهای سخت:

آرمان‌خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج‌هاست. پس برادر خوبم برای جانبازی در راه آرمانها یاد بگیر که در این سیاره رنج صبورترین انسانها باش....

 

 

پی نوشت: این آخرین پست در مورد شکست‌ها بود. کاری و عشقی و هر شکست دیگه‌ای. ان شا ءالله

  • ماشیح

نظرات  (۱۳)

  • فاطمه فاطمی
  • ان شاالله تعالی ...
    من منتظرم حاجی :دی
    پاسخ:
    من جی تاک ندارم
    مسنجر نداری امیر؟
    کاره منم اینطوریه دیگه وقتی پاش بیفته یهو محو میشم گوشیو که باز میکنم میبینم همه اس ام اس زدن مردی یا نه ؟ :))
    بد نیستم شکر ، کمی اوضاع بهتره .. داعش کی باشه تا حاج قاسم هست :)
    قرنطینه بودم :دی
    یه چند ماهی آزادم فعلا میرم و میام رو چشم .. تو چه خبر چه کردی داداش ؟ اوضاع خوبه ؟
    پاسخ:
    فکر کنم تو گونی بودی با این تفاسیر
    نکنه توام از بچه های پایین یا بالایی؟
    نکنه به حاج قاسم وصلی؟
    دست مارو هم بگیر :D
    سلام

    در معنی صبر (به فتح صاد و کسر تاء) در لغت عرب گفته اند :
    نام گیاهی است از نوع زنبقیها که برگهای نرمی دارد و گل او به شکل بوقی لوله ای است به رنگهای زرد یا سرخ و مرکز آن آفریقای استوایی است ، عصاره تلخی دارد که در پزشکی از آن استفاده می شود.

    اگرچه عصاره گیاه صبر تلخه اما به شیرینی بعدش می ارزه ....

    هیچ وقت از صبر کردن ضرر نکردم وبالعکس هر جا شکیبایی به خرج ندادم بعدش به شدت پشیمان شدم.

    دعا میکنم خدا صبرت بده!

    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    قبول دارم حرفت رو
    همینکه خدا میگه بعد از هر سختی اسونی است، اون شیرینی بعد از تلخی رو میگه

    ان شاءالله

    پس تو چرا شکست عشقی خوردی مثل مجید وبلاگتو حذف نمیکنی؟؟

    نمیدونم دقیقا چه توصیه ای کنم خودم از تو بدترم :)) ...
    ان شالله که خیر باشه
    پاسخ:
    من برعکس مجیدم
    وقتی شکست عشقی میخورم یه وبلاگ جدید میزنم
    باید بری ببینی کجا وبلاگ زدم :v
    SALAM :)
    faghat mitonam begam kole weblogatono ham mikhondam ham ro harfaton fek mikardam to tamame in modat .. ama zendegie dge vase manam intori :)
    +
    basi khasteam va dar be daghon va malol az rozegar ke bad mikone ! ta :))
    حالا توی این وضعیت دارم به این فکر می‌کنم که من کدوم گزینه هستم؟ چقدر ابلهم؟ یا پرروام؟ یا پشتکار دارم؟ که هم‌چنان می‌خوام فلان طرح رو ببرم جلو.
    rasti dar morede inam begam mitoni bebari jeloo har chiii ke bawshe mitoni
    روزهای خوب، کارهای خوب، اهداف خوب و آینده‌ی خوب. من صبر می‌کنم و امیدوارم توی این راه کم نیارم. جا نزنم و خیلی چیزهای دیگه .
    motmaen bash mirese ..

    + ye chiam begam man alan ye salo khordeie hata madaramam nadidam :(( va hata ye dost ya .. tahamol kon chon hadaf dari :D
    پاسخ:
    اگه اهل حدس زدن بودم میگفتم شبیه امیر حرف میزنی
    ولی اهل حدس نیستم چون شاید یه ادم جدید باشی. حتی اصلا حوصله اینکه فکر کنم ادم جدیدی هستی یا قدیمی رو ندارم :D
    علی ای حال خوش اومدی
    حالا همه میان ثابت کنن از اون یکی وضعشون بدتره :v

    و اما چند روزه این آیه زیاد یادم میاد، به کار شما هم میاد:
    «لَقَد خَلَقنا الاِنسانَ فی کَبَد»
    همانا ما انسان را در رنج و مشقت آفریدیم.
    پاسخ:
    اره ما داستانامون همیشه اینطوریه که من بیشتر نابود شدم. اقوی همسایه ایه :v

    دمت گرم با این ایه زیبات.
    ان شاالله ش رو یادم رفت بگم
    ان شاالله به زودی روزای موفقیت هم میاد
    پاسخ:
    ان شاءالله
    سلام
    یه حدیثی از امام علی علیه السلام هست در مورد تحمل سختیها
    که البته مضمونش رو یادمه
    اینکه فرمودند که مثل درخت بیابان باش، نه درخت کنار جوی اب.نقل به مضمونه
    درخت بیابونی باشی ان شاالله موفق میشی
    من به روزهای بهتر امید دارم
    پاسخ:
    درسته.
    خیلی حرف مشدی ایه
    age jaye man bodi che mikardi momen :D
    man ye vahed daram be name shekast bar sanie :D
    bishtar az in khodamo lo nemidam chob mikonan dostan :D
    dostam yadamana :D
    invara nabodam .. kami bikar taram sar mizanam beheton
    agha asan ye vazie :D razmayesho didid :)) i love u s-p :))
    amrika biiiaaa mano bokhor
    fln bb
    پاسخ:
    جای سلامتم دو نقطه دی گذاشتی پسر
    ان شاءالله که به خیریت

    این نشد یکی دیگه :)) اونی که زیاده شیء برای عاشق شدن :))
    اتفاقا امروز میکی پرسید مسیح چیکار کرد!؟
    گفتم شکست مشقی خورد! فرداش کلاس داشتیم رفتم دیدم مسیح انگار نه انگار :))
    کلا ریست فکتوری شده :v

    کفش بریده بود D:
    پاسخ:
    اره خودمم کف کردم الان :v
    فکر نمیکردم بتونم ریست کنم :P
    ان شاالله هرچی صلاحه.

    اون شعره تو حلقم D:
    تو هر ضرر باید استفاده ای باشه. قواعد بازاری در قالب شعر D:
    پاسخ:
    ان شاءالله

    اره واقعا جالب بود برام یکی دو بیت شعرش
    شعر جالبی نداشت کلا، ولی یکی دو بیتش جالب بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی