اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

یک متن خواندنی

دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۵۶ ب.ظ

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

حجه الاسلام زائری رو سالهاست می‌شناسم، اما در یک سال و نیم دو سال اخیر جدی‌تر. قبلا صرفا یک اسم بود، الان حس می‌کنم از لحاظ فکری هم نزدیک‌تر شدم {البته با اختلافاتی که از نظر فکری دارم و می‌بینم در بعضی موارد}

مهمان برنامه دیروز امروز فردا ایشون بود و یک صحبت بسیار جذاب و به نظر من خوب داشتن. هفته قبل هم یه برنامه مناظره مانند بود که از شبکه سه پخش شد، اون هم عالی بود. {البته باز با اختلاف نظر در برخی موارد}

 

پیشنهاد می‌کنم متن صحبت ایشون در برنامه دیروز، امروز فردا رو بخونید

 

 

پی نوشت: این هم سومیش

  • ماشیح

نظرات  (۴)

حرفاش خوبه اما من با سبک بیانش در بعضی مواقع مشکل دارم،برای مثال میخواد توجه هارو به حل و رفع یه گناه بزرگتر جلب کنه از کنار یه گناه دیگه به راحتی رد میشه انگار اصلا" اون یکی گناه نیست در صورتی که هم اون گناهه، هم این، اما سبک بیان ایشون جوریه که اونی که گناه بزرگ تر رو انجام نداده ولی آلوده به اون گناه بزرگ ـس فکر میکنه که کار خلاف دینی انجام نداده،احساس من اینجوریه که انگار میخواد هر دو طرف رو جذب کنه یا چی میگن میخواد جذب حداکثری کنه! البته اولش هم گفتم در بعضی مواقع.

اما اکثر حرفهایی که تو لینک آپارات بود قبول دارم،اما اینجور هم نیست که واسه غیبت پیامبر بیشتر از مثلا" حجاب ناراحت میشد، مثلا" داریم که پیامبر از شدت عذاب کسایی که حجاب رو رعایت نمیکرد گریه میکرد!
خب پیغمبر بخاطر گناه و زشتی و آثار غیبت خشمگین میشد بخاطر گناه و زشتی و آثار رعایت نکردن حجاب گریه کرده بوده.

اما در کل منم قبولش دارم (احساس میکنم) ولی تو بعضی از جاها اختلاف نظر دارم با ایشون.
پاسخ:
همینجوریه
قبول دارم
خـــــیلی خوب بود.
به نظرم واقعاً این حرف ها از سر دغدغه مندی و حتی حرص خوردن بود.

ولی چه فایده؟ هر از چندگاه یکی پیدا میشه، حرف های خوبی هم میزنه ولی وقتی امکان عملی کردنش دستش نیست چه فایده ای داره؟ :(
پاسخ:
والا
البته این بخشی از بریده های سخنرانی بوده
من دنبالشم کاملشو پیدا کنم و فیلمشو ببینم
مثل اینکه چیزای دیگم گفته

یادته یه پست داشتم به اسم برند باشید؟
در مورد این که معروف میشی حرفت رو قبول میکنن ولی اگر نویسنده قـــاب باشی بهت میخندن؟
عین این حرف ها رو اونجا میزدم، کی بود که استفاده کنه؟
مخصوصا «فرض کنید قانون نهی از منکر تصویب شد ولی اگر منکری در جامعه به عنوان منکر پذیرفته نشد، چه کنیم.»
و و و ...!

ولی با برخی حرف های دیگه ش زیاد موافق نیستم
مثلا «شکم گرسنه دین و ایمان ندارد؛ این مبنای روایی ماست، تعارف هم نداریم»
پدر و مادر ما که وضعشون متوسط رو به پایین بود یا خیلی های دیگه، با این بهونه میرفتن دنبال داستان بگردن؟
یا مثلا خیلی از این بچه های وسط شهر به بالا که وضع معیشتشون درسته و خوبه دین و ایمانشون تو این زمونه فول و قویه؟
نمیشه انداخت تقصیر بی پولی
پاسخ:
اون نمیگه میرن یا نمیرن، ذکر یه روایت کرده و اگه بخواد روایت دیگه رو هم بگه میشه گفت.
مثلا اینکه روایتهایی داریم در مورد اینکه خدا خودش در مورد کسانی که فقیر بودن توی دنیا و دیندار بودن چیزهای عجیب غریب گفته که من اگر بگم ممکنه مقبول عده ای قرار نگیره و عمدتا هم بیانش به صورت عمومی خوب نیست.
اون طرفشم هست که اگر کسی فقیر باشه و دیندار بمونه خیلی کارش درسته و منظور از روایتی که ایشون گفته این نیست که بگیم هرکس فقیر باشه میره سمت بی دینی یا باید بره و توجیه کنه
عمدتا ایشون فرهنگ رو از باب فرهنگ سازی حکومتی تعریف میکنن. یعنی وظیفه حکومت رو میگن نه مردم. اینکه مسئولین باید حواسشون باشه طبق گفته اهل بیت اگر فقر بیاد، دین از اون طرف میره. این یه کلیته و یه هشدار فرهنگی برای مسئولین.


  • تایپـــ ــــیست
  • حرف های جالبی زدن و میشه گفت امید بخش بود ولی در برخی موارد حس کردم یکی به میخ میزنند و یکی به نعل. البته نظر شخصی بنده بود. اینجور برداشت کردم از برخی حرف هاشون
    پاسخ:
    نمیدونم بشه گفت به نعل و میخ میزنن
    دیدگاه فرهنگیشون یه سبک خاصیه

    مثلا در مورد حجاب معتقدن امیرالمومنین دست دزد رو میزدن که از بیت المال دزدی میکرد، اما در مورد حجاب تذکر میدادن
    معتقدن اگر با دزد برخورد قاطع بشه، با مفسد اقتصادی و ... خود به خود تا حدی حجاب هم حتی درست میشه
    باید سیر صحبتها رو دنبال کنید

    البته که جاهایی هم نقد دارم بهشون مثلا وقتی به حجاب میرسه با اینکه یقین دارم حجابو کامل میبینه، ولقی وانمودمیکنه مهم نیست. یا همین موسیقی یه جور میگه انگار مهم نیست واسش، این نقد بهش وارده که نصفه نیمه این طرف قضیه رو میگه، اما با شناختی که دور و نزدیک ازش دارم لیبرال فکر نمیکنه که بگیم اورته و بیخیال

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی