اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

نیویورک و یک حقارت دیگر

پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۴:۵۸ ب.ظ

وطنم ای شکوه پا بر جا
در دل التهاب دوران‌ها
کشور روزهای دشوار
زخمی سربلند بحران‌ها
ایستادی به جنگ رو در رو
خنجر از پشت می‌زند دشمن
گویی از ما و در نهان بر ما
وطنم پشت حیله را بشکن

رگ ات امروز تشنه عشق است
دل رنجیده خون نمی‌خواهد
دل تو تا ابد برای تپش
غیر عشق و جنون نمی‌خواهد
شرم بر من اگر حریم تو
پیش چشمان من شکسته شود
وای بر من اگر ببینم چشم
رو به رویای عشق بسته شود

  • ماشیح

نظرات  (۱۱)

امام با شوروی ها مشکل داشت!
جماهیر شوروی با حکومت فدراسیون روسیه فرق داره بالام جان.
الان هم با تفکر کومونیست محور مشکل داریم
میخوای بگی کوبا و چین؟
چین از سوسیالیست الان فقط اسمش رو داره، کل سیستمش عملا غربی شده
کوبا هم حکومت سوسیالیستیه که باز هم با اون چیزی که شوروی سابق بود کلی راه داره ولی اگر به اون مرحله هم برسه، فعلا نقش سپر و فدایی ایران رو توی منطقه داره و داره به ایران باج میده و باج خواه نیست!



پاسخ:
امام آمریکا رو به عنوان شیطان بزرگ مطرح کرد چون «مصداق» بود.
ما همین الانش هم همه رو باید با «مصداق» مقایسه و بررسی کنیم اگه امریکا خوب شده بود بیایم باهاش دوست شیم
روسیه که هیچ، اگه حزب الله لبنان هم اومد تو مصداق بد شدن، باهاش بد میشیم.

در مورد صحیفه نور هم بحث و حرف زیاده ترجیح میدم بیخیال این بحث‌ شم که نتیجه‌اش قرار نیست این باشه که:
چرا ما با روسیه رابطه داریم و حالا مثلا بیایم قطع کنیم بگیم خب تا حالا اشتباه کردیم.
البته این مطرح شدن روسیه هم اون موقع بوده، هم الان. جریان خاصی هم داره که باز من ترجیح میدم بحثی که چند بار تو این سال‌ها انجامش دادم رو دیگه مطرح نکنم.
ما چه باجی به روسها دادیم؟!
خواهش میکنم
دقیقا! روسها سر مصالحشون با ما باادب هستن! حالا خودتون تصور کنین روس ها رو چطور سیر کردیم که راضی شدن!
به امریکا هم همینقدر لطف کنیم, دوست ندارم بگم باج بدیم, باادب میشه.
یه مثال میزنم. دوتا سوپرمارکت هست تو کوچه ما من از یکیشون خرید می کنم پس باهام مهربونه همیشه. مثل ما که مشتری دایم اشغال های چین و اسلحه های روسیم ولی مغازه ی دیگه با من بده چون ازش خرید نمیکنم! مسلما اگه ازش خرید کنم اونم باهام خوب تا میکنه. در کل فکر نکنم بحث به نایجه ای برسه و بقول اقای مسیح جدل بیهوده میشه
ممنون هم از شما و هم اقای مسیح که جواب دادین :)
اقای هاشمی:
خواهش میکنم. ممنون که جواب دادید. البته من بقیه نظرات رو نخونده بودم. فقط نظر خودمو راجع به این قضیه نوشتم.
اما در رابطه با چیزی که راجع به روسها گفتید نظر خودمو میگم:
روسها الان با ما اینطور که امریکا و انگلیس حرف میزنند حرف نمیزنند. اینطور که رفتار میکنند رفتار نمیکنند
رییس جمهور ما میره اونها با نهایت بی ادبی باهاش برخورد میکنن
اگر پوتین هم بی ادبی کنه همینه
اگر پوتین هم خط و نشون بکشه همینه

اسم اون اقا یادم نمیاد اما یکی از مسئولان انگلیسی که به چهره میشناسم و این موقع شب اسمش یادم نمیاد میگه:
ظریف به من زنگ زد. من اون موقع تو توالت بود (ببخشید) گوشی رو برداشتم ...

این یعنی چی؟
یعنی توهین به ظریف؟
نه!
این یعنی توهین به ملت ایران. ظریف نماینده ملت ایرانه

اینها یه جوری برخورد میکنند گویی با برده هاشون دارن برخورد میکنن

امام تو صحیفه نورشون دائم از استکبار صحبت کردن و نمادش رو کشورهایی مثل امریکا دونستن
اون موقعی که امام رابطه با روسها رو نهی کردن، نهی کردن هم داشت
دو قطب بودن
امریکا و شوروی
حالا روسیه قطب نیست
اینو خودشم میدونه
از کجا میگم میدونه؟ چون روابطش با ما بر اساس مصالحشه
اما برای ما شاخ و شونه نمیکشه!
وقتی نماینده ما میره روسیه تو این سالها من تو رفتارشون بی ادبی ندیدم
اما امریکا و انگلیس دائم ما رو تحقیر میکنن
اگر مثلا 20 سال دیگه امریکا از هم بپاشه مثل شوروی
اونوقت شاید کشورهایی که بوجود میان دیگه قابل گفت و گو کردن باشن
در حالیکه رهبری خودشون شخصا با پوتین و بقیه مسیولین با سایر روس ها دیدار دوستانه کردن ولی کسی نیومد صحیفه نور رو علامتگذاری کنه!
امام خمینی خیلی چیزای دیگه برای نمونه ای از خروار مثل دوستی با روس ها رو هم نهی کردن. روس هایی که تو تسلیح تروریست ها و مبارزه با مسلمون ها دست کمی از امریکای اسراییل پرور ندارن.
معذرت که جواب دادم. چون من کسی بودم که گفتم امریکا هم مثل کشورهای دیگه ست.
سلام
ما رابطه با آمریکا را میخواهیم چه کنیم؟
توجه توجه
این جمله من نیست
این جمله امام خمینی رحمت الله علیه


من یه پیشنهاد خوب دارم
اونایی که میگن امام نظرش در مورد رابطه با امریکا این نبوده که با امریکا باید مقابله کنیم، بیان صحیفه نور امام رو بردارن، از اول تا اخر تمام جلد ها کلمه آمریکا رو های لایت کنن، بعدش برگردن به جمله های های لایت شده، اگر موردی پیدا کردن که امام رحمت الله علیه گفته باشه برید جلو با امریکا گفتمان کنید ما دیگه ساکت میشیم
پاسخ:
الان خود آقا هم همینو میگه.
نفس رابطه و اینکه موجود کثیفی مثل دولت امریکا یا انگلیس بیاد بگه من بمب اتم دارم شما صلح امیز هم حق نداری داشته باشی رو منم مخالفم! تنها چیزی که میگم اینه که دولت کار غیرقانونی نکرده که بششه متهمش کرد. این چیزی که میگین درسته ولی قانونی علیه ش نیست. دولت در حیطه اختیاراتش عمل کرده. همین.
مرسی
خارج خوب است
ایران دنده پنج است


این جماعت ژورنال همونان که دهه 60-70 عربده میزدن که آزادی ایران کجاست؟ چرا دموکراسی اجرا نمیشود؟
و مرحوم آوینی مجبور بود تنها جوابشون رو بده

از کسی که انقلاب و ولایت و حتی اسلام رو قبول نداره و شهروند بین المللی و ذوب شده تو زرق و برق غربه، توقع داری از ایران دفاع کنه؟ معلومه که از فحش دادن اونا ذوق میکنه
پاسخ:
واقعا مرعوب و ذوق زده غربن
نه من منظورم مقایسه دوره های قبلی با الان نبود. اون موقع توهین میکردن ولی ما کاریشون نداشتیم، الان توهین می کنن ولی دولت دوست داره روابط رو گسترش بده. من در مورد این اصرار دولت نظری ندارم واقعا.
منظورم از جمله اخرم این بود که این کار رو با اختیاراتش می کنه دیگه. همونطور که نباید ملت تعجب کنن و جوگیر بشن کار خلاف هم نیست که بگیم چرا رفتی با انگلیسیا نشستی سر یه میز. مثلا استیضاح وزیر اختیارات مجلسه، فارغ از درست بودنش، تنظیم سیاست خارجی با کشورهای دیگه هم اختیارات دولت. تا جایی که با کشورهایی باشه که به رسمیت میشناسیم مشکل قانونی نداره. انگلیس درسته که از مادران داعشه، از موسسین اسرائیله ولی کشور مستقله و به رسمیت شناخته شده ست. فقط میگم مذاکره باهاش محدودیت قانونی نداره. همونطور که مذاکره باهاش نباید باعث باز موندن دهن و سرخوشی عده ای بشه.
من دقیقا با اون حرفتون که گفتین «حالا یعنی مذاکره نکنیم؟ نه بکنیم اما فکر نکنیم قراره اون بیاد بشینه بگه مخلصتم هستیم. خیلی خوبی» موافقم.
پاسخ:
اتفاقا به نظرم باید بگیم چرا رفتی؟
نه تنها باید بگیم، باید بگیم بی‌خود کردی رفتی.
می‌دونی چرا؟
برای اینکه ما با کسی رابطه رو گسترش میدیم که دلیلی واسه گسترش داشته باشیم.
این بحث قاعدتا به نتیجه نمی‌رسه، چون مثل همون بحث شهید آوینی که میگه «توسعه» با «تکامل» فرق داره است.

ما اسراییل رو به رسمیت نمیشناسیم اصلا. اینکه توش بحثی نیست. نه تو بحث داری، نه من.
انگلیس، آمریکا و هر کشور دیگری مثل افریقا که یه مدت باهاش رابطه نداشتیم، وقتی میتونیم باهاشون رابطه داشته باشیم یا گسترش بدیم، که شروط اصلی رابطه رو برقرار کنن.
1- سوابق سی ساله انگلیس تا همین امسال توی برخوردها رو با ما بررسی کن.
حالا ممکنه بگی، خب اون 30 سال فلان کرده. الان ممکنه اینطوری نباشه. من میگم باشه
2- سابقه یک سال اخیر دولت انگلستان و شخص جیمز کامرون توی صحبت‌هاش و توی مذاکرات علیه ایران رو ببین و بخون
توی این یک سال، فقط اوباما نیست که حرف میزنه، همین آدم، مسئولین فرانسه اینا دارن علیه ما حرف میزنن.
حرف بزنن. مشکلی نیست. ولی من باز میگم ما رابطه رو وقتی باید گسترش بدیم در این سطح، اون هم به قول این رسانه های اصلاح طلب بعد از انقلاب برای اولین بار، که یه چیز شاخص ببینی. یه تغییر ببینی.
اون طرف میگه لحن ایران باید تغییر کنه. این طرف میشینن میگن ما کوتاه بیایم.
این نگاه رو من میگم و باهاش مشکل داریم.
این جماعت مرعوبن. فکر میکنن باید همه کاریشون به تایید امریکا و انگلیس باشه عزیز من.

مذاکره با انگلیس که هیچ، مذاکره با ایالات متحده هم منع قانونی نداره
خودم و خودت رو درنظر بگیر.
من انگلیس تو ایران. یا من امریکا تو ایران
به فرض و با عرض معذرت به خانواده ات فحش دادم، بعد بهت گفتم تو بابای خوبی نیستی، باید یه جور دیگه بابایی کنی. اینجوری که من میگم. بعد شلنگ آبی که به خونت وصل میشه رو هم قطع کردم. به همسایه ها هم گفتم هرکی با این حرف بزنه، خونشو میریزم!
بعد حالا تو میای دم از گسترش روابط میزنی؟ یا میگی هر وقت عین ادمیزاد شدی بیا؟
حرف ما هم این بوده و هست.
چرا اون با چندین کلاهک هسته ای بگه تو بیا بشین جلوی ما. ما میگیم تو کلاهکت رو بذار کنار، بیا بشینیم صحبت کنیم.
چرا اون بگه حمایت از تروریست؟ بعد ما دنبال گسترش رابطه باشیم تو همون جلسه ای که یک ساعت بعدش به ما فحش میدن؟

اره به قول تو من همه حرفم همونیه که نوشتی موافقم
تو وقتی به زن و بچه ات فحش میدن، غیرت نشون میدی. نمیگی بیا یکی دیگه هم بزن.


برای اینکه عمق مطلب جابیوفته، یه مثال دارم که خصوصی بهت میگم :D
سلام
انگلیس ها، امریکایی ها، اسرائیلی ها و... مگه تا پارسال از ما تعریف می کردن که الان با این حرف زدنشون تعجب کنیم؟
همیشه همینطور بودن دیگه. دولت باید نسبت به چیزایی که اونا میگن هم پاسخگو باشه؟
اول انقلاب، دوره ریاست جمهوری اقای خامنه ای و... هم به ما توهین می کردن.

ولی موافقم باهاتون که دیدار با انگلیس یا امریکا چیز خاصی نبود واقعا! انگلیس و امریکا رو مثل اوگاندا و سیرالئون به عنوان کشور به رسمیت می شناسیم. فقط اسرائیل رژیم جعلی هست و کشور به حساب نمیاد که با مقاماتش دیدار بشه. بقیه جاها دیدار یه دیدار عادیه.
پاسخ:
حرف ما هم همینه
اونا قراره توهین کنن
ما دهنمون رو یه متر باز نکنیم ذوق زده بشیم.
منتها این مسئولای عزیز این رو نمیفهمن، اگر میفهمیدن، انقدر ساده لوحانه و بچگانه رفتار نمیکردن.

حالا زمان اقای خامنه ای اگر توهین کردن، اقای خامنه ای ذوق زده شده بوده از رابطه باهاشون، باید ایشون رو هم چسبوند سینه دیوار.
مقایسه میکنیا!

اقایون خوشحالن که بعد از 40 سال طلسم رابطه رو شکستیم.
حضرت آقا صد بار گفتن انتهای این راه معلومه
حالا یعنی مذاکره نکنیم؟ نه بکنیم اما فکر نکنیم قراره اون بیاد بشینه بگه مخلصتم هستیم. خیلی خوبی
اون قراره فحشش رو بده، ما نریم وا بدیم.

از مقایسه‌ات با شناختی که ازت دارم خیلی تعجب میکنم.
الان یک ساله مارو چندین بار تحریم کردن، همین انگلیس داعش رو زاییده و اسراییل رو
مارو داره متهم به تروریست بودن میکنه
بعد ما رفتیم اونجا، اعلام کردیم میخوایم رابطه رو گسترش بدیم و بیشتر کنیم.
گویی که مثلا قراره با برادرمون که حسن نیت نشون داده رابطه برقرار کنیم.
مثل همون قبل.
حرف من اینه. اگر فحش میده، اگر توهین میکنه، اگر انقدر جسارت میکنه، باید مثل خودش برخورد کرد برادر من.

اون توهین میکنه. ولی ما ساده لوح نباشیم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی