اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

استفتاء شبکه های اجتماعی موبایل

شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۶ ق.ظ

 

سلام علیکم
بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی تلفن همراه از نرم افزارهایی مانند وایبر، واتزاپ، تلگرام، هایک و ... برای ارسال پیامک یا پیامک صوتی استفاده میکنند.
برخی از نرم افزارها به صورت مستقیم و برخی به صورت غیرمستقیم زیر نظر رژیم صهیونیستی است.
به عنوان مثال نرم افزار VIBER طبق انچه در فضای سایبر (در نوشته های منابع انگلیسی زبان) منتشر شده است، زیر نظر IDF اسراییل هست. و نرم افزار دیگری مانند whatsapp توسط فیسبوک خریداری شده و صاحب آن مارک زاکربرگ فردی است که با سران رژیم صهیونیستی در ارتباط است.
بعد از توضیحات در این خصوص چند سوال مدنظر هست.

۱- آیا استفاده از نرم افزارهایی که به صورت مستقیم زیر نظر رژیم صهیونیستی است یا به آن رژیم سود مالی یا اطلاعاتی و ... می‌رساند اشکال دارد؟
۲- آیا استفاده از نرم افزارهایی که به صورت مستقیم غیرمستقیم زیر نظر رژیم صهیونیستی است یا به آن رژیم سود مالی یا اطلاعاتی و ... می‌رساند اشکال دارد؟
۳- اگر در استفاده از نرم افزارهای دیگر تلفن همراه وابستگی به رژیم صهیونیستی محرز نباشد و هیچ مدرک معتبری هم در خصوص ارتباط با این رژیم موجود نباشد، ولی نقل های غیرمعتبر در خصوص مرتبط بودن آن نرم افزار شایعه پراکنی کنند، استفاده از ان نرم افزار اشکال دارد؟
والسلام علیکم
التماس دعا

 

 

پاسخ:

بسمه تعالی
 سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
به‌طورکلى استفاده از شبکه‌هاى اجتماعى و مانند آن اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود و یا خلاف قوانین و مقررات نظام جمهورى اسلامى باشد جایز نیست.

 

  • ماشیح