اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

طلبه شدن

سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰ ق.ظ

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

داییم چند بار بهم گفته بیا طلبه شو.

گفته صحبت می‌کنم بری معصومیه بخونی.

گفته به درد حوزه رفتن می‌خوری.

 

خودمم دوست دارم برم. بدم نمیاد. از روحانی بودن بدم نمیاد

از روحانی خوب نبودن بدم میاد. از اینکه من به درد روحانی شدن نمیخورم، بدم میاد.

می‌دونی عزیزجان

وقتی اقای قاضی طلبه شده بوده تو همون اوایل طلبگی عرفان رو قورت داده بوده، حالا یکی مثل من بخواد بره طلبه بشه

که توی اولیات خودش مونده؟

 

طلبه بودن اخلاق خوب میخواد

طلبه بودن درس خوندن میخواد

طلبه بودن تحمل کردن میخواد

طلبه بودن طبیبا دوار بطبه میخواد

طلبه که میشی، لباس پیغمبرو میپوشی. نمیشه مثل الان کثیف باشی

من هیچ کدومش رو ندارم

 

و اینکه

من عاشق فیلم‌ساختنم. کارگردان خوب شدن خیلی سخته. انقلابی بودن و شدن و موندن سخت تره.

دوست دارم کارگردان انقلابی بشم. نمیدونم بشه یا نه

ولی دوست دارم بشم

 

راستی خدا!

مَن طَلَبَنی وَجَدَنی وَ مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهُ فَعَلی دِیَتُه وَ مَن عَلی دِیَتُه وَ اَنَا دِیَتُه

من تو را طلب نکردم؟

مرا غرق خودت کن.

 

  • ماشیح

نظرات  (۶)

نه، من منظورم این نبود که طلبه زیاد شده. منظورم اینه که گاهی ما فکر می کنیم که چون فلانی آدم خوبیه پس باید طلبه بشه، فلانی سواد دینیش خوبه پس طلبه بشه، فلانی خوب حرف میزنه پس طلبه بشه و...
توجه شما را به مطلب جدید وبلاگم جلب می کنم D:
پاسخ:
داستانش مفصله یعنی هم فکر تو درسته هم فکر اون بنده خدا
میام میخونم حتما
چرا؟
خدایی اینجوری نیست؟
اعصاب مصاب نداری دیگه
آیا نگاه نمیکنید؟
پاسخ:
اینجوری که تو نوشتی که اصلا آدم نیستم انقدر عصبیم :D
یه خورده کمتر ولی هستم :D


حالا این قضیه داستان خاصی داره که واسه خودت تعریف میکنم

خلاصه چکیت میکنم دفعه بعدا
نعره و غضب :D


آخوند بی اعصاب که زود از کوره در میره! نچ :)
پاسخ:
بله!
ممنون.



:D
بزنم تو گوشت؟ :P


همه که قرار نیس طلبه شن. مملکت به فیلمساز خوب به مهندس بااتقان و خوبم نیاز داره دیگه.
در مورد فیلمسازی ارزشی و خوب هم همین بس که فاصله ی حاتمی کیا شدن و ده نمکی شدن فاصله ای اندازه یه تار موی یه آدم کچله. ان شاالله که اگه وارد این کار شدین حاتمی کیا میشین منم تو سینما نشون میدم میگم من و این تو جادوغ آباد هم خدمت بودیم :v
پاسخ:
نه اون بنده خدا هم نگفت باید همه بشن :D
از روی لطفش گفت
البته ما فکر میکنیم همه دارن طلبه میشن. تعداد طلبه های کشور ما یک صدم جمعیت هم نیست. یعنی ما یک میلیون روحانی هم نداریم.
در صورتی که رژیم صهیونیستی دو سوم جمعیتش رو طلاب تشکیل میدن.

البته دیگه هم هست که اونجا همه پولهاشون به طلبه هاشون میرسه و اینجا نه
و خیلی چیزهای دیگه

اما موافقم که یه فیلمساز خوب تاثیر زیادی داره.
ان شاءالله که بتونیم بشیم
بعدش بگیم جادوغ آبادی بودیم. اصلا این جادوغ آباده بهمون یه عنایت ویژه میده. میدونی که:D
و البته به نظرم
شهید اوینی رو نفس خودش خوب کار کرد که تونست یه هنرمند انقلابی خوب بشه
والا هنرمند خوب شدن به نظر من از تو کتابا در نمیاد
از کار کردن رو نفس و البته بعدش یاد گرفتن تکنیک ها به دست میاد
والا اخرش ادم میشه یکی که خودش فکر میکنه خیلی انقلابیه اما با بقیه تفاوتی نداره
پاسخ:
دقیقا
شهید اوینی نفسش خوب بود
عالی بود
میشه حوزه نرید اما در حد نهایت تلاش بکنید که تا جایی که ممکنه
چشمتون بد نبینه
گوشتون بد نشنوه
زبونتون بد نگه
و...

ضمنا این یه تیکه خیلی خیلی قشنگ بود:
راستی خدا!
مَن طَلَبَنی وَجَدَنی وَ مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهُ فَعَلی دِیَتُه وَ مَن عَلی دِیَتُه وَ اَنَا دِیَتُه
من تو را طلب نکردم؟
مرا غرق خودت کن.

آمین

پ.ن: تو قسمت اول ان شا الله خدا کمک کنه خودم هم چیز بد نگم، بد نبینم و بد نشنوم و از بدی دوری کنم.

اگر ممکنه تو وبلاگتون ابزار هم بذارید
بلد کنیم و ایتالیک کنیم و ...
پاسخ:
نمیدونم این ابزار رو بشه اضافه کرد یا نه اگر بشه حتما

در مورد حوزه هم یه پیشنهاد بوده که جزء علایق شخصی منه ولی نه در درجه اول
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی