اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

سرخط خبرها

سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ب.ظ

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

سرخط خبرها:

1- مانیتور لپتاپم سه بار تا الان جان به جان  آفرین تسلیم کرده، اما اشتباه نکنید اشکال از مانیتور نبوده. خروجی گرافیک به مانیتور دچار اشکال بود و هر بار 150 تومن خرج برمی‌داشت و من به ناچار باید می‌پرداختم. چند جا هم بردم که درست حسابی تعمیر کنن، اما ...

6 روز قبل پای آخرین مراحل مستندم بودم و قرار بود دو روزه تموم بشه و برم برای بازبینی نهایی و یه سری اصلاحات و تمام

که یکهو صفحه مانیتور به فنا رفت و ...

لپتاپ رو زدم به مانیتور crt سیستم خونگی، دیدم مثل دفعه های قبل نیست. چیزی نشون نمیده. بعد بردم برای تعمیر بعد از یک روز گفت کارت گرافیک کلا سوخته و باید مادربورد عوض بشه. فعلا ارزونترین مادربوردی که پیدا کردم 450 تومن بوده!

همسر گرامی لپتاپشون رو دادن که با اون کار کنم و ادامه پروژه رو برم

هارد رو از سیستم درآوردم و زدم به سیستم جدید

همه برنامه‌ها دست نخورده، پروژه فیلم به صورت کلی حذف شده. جالب اینجاست که پروژه رو روی دو هارد مختلف ذخیره کردم و از هر دو پاک شده. با سه نرم افزار خیلی خوب ریکاوری هم برگشت، اما فایل باز نشد...

نتیجه‌ اینکه مجددا نشستیم از اول فیلم رو تدوین کنیم. البته کار ان شاءالله 5 روزه درمیاد. دو روزش رفته و سه روز کاری دیگه ان شاءالله فیلم برای بازبینی نهایی آماده است.

 

2- نوشتن توی وبلاگ دلیل می‌خواد. خیلی دوست داشتم بنویسم، اما دلیلش نمیومد.

دلیل یا باید عقلی باشه، یا احساسی. نه دلیل عقلی برای نوشتن داشتم و نه دلیل احساسی که من رو مجاب به نوشتن کنه، اما دلم برای نوشتن توی وبلاگ تنگ شده بود.

اصولا از همون ابتدا وبلاگ نویسی محبوب ترین کار برای من در عالم مجاز بود. یعنی وبلاگ رو از سایت، فاروم، تلگرام، فیسبوک و انواع و اقسام دیگر عالم مجاز بیشتر دوست داشتم و دارم. خوندن وبلاگ‌های دیگه هم از لذت‌های دیگه این عالم مجاز هست که فعلا دست نمیده!

تجربه من نشون داده بهترین نویسنده ها، بهترین تحلیل‌‌گرها و حتی بهترین خزعبل نویس‌های اینترنتی که میشه پیداشون کرد و از خوندن نوشته‌هاشون لذت برد، توی وبلاگ پیدا میشن نه جای دیگه.

 

3- ازدواج چیز خیلی خوبیه. همه شما رو به ازدواج توصیه می‌کنم! {الکی، مثلا من بابابزرگتونم}

اینک میگم همه رو، یعنی همه شما که می‌تونید و این تونستن رو به حسب بلوغ فکری، جسمی و ...می‌گذارم.

در مورد بلوغ جنسی صحبت نمی‌کنم، چون بلوغ جنسی به سن 9-10 سال رسیده، اما در مورد بلوغ فکری بحث زیاده. خودتون ببینید بلوغ فکری دارید یا نه؟ می‌‌تونید برای یه زندگی تصمیم بگیرید؟

توی این «تونستن» خیلی به بعد مالی فکر نمی‌کنم. نه اینکه فکر نکنم، بی مسئولیت باشم و سر به هوا. نه. به بعد توسل و توکل فکر می‌کنم و فکر کنید. البته اگر واقعا اعتقادی به اینکه خدا می‌رسونه نداریم، یا اگرم داریم انچنان قوی نیست، نریم جلو چون می‌مونیم

اما اگر هست بریم جلو. گفته می‌رسونه و مطمئنا می‌رسونه.

اگر بخوایم حساب‌گر باشیم، 20 میلیون تومن رهن خونه میشه، حداقل حداقل 7 تا 10 میلیون خرج مراسم عروسی، از روز اول عقد تا عروسی هم 2-3 میلیون خرج میشه، برای جهیزیه و ... هم

داره عددها همینطوری زیاد میشه و عقل حساب‌گر میگه که حماقت نکن

اما این حماقت نیست. این‌ها چیزیه که خدا باید بهش فکر کنه، چون گفته تو برو من کمک می‌کنم. جای خدا فکر نکنیم. 

و نکته اخر اینکه:
هر چقدر می‌تونید قبل از ازدواج سخت بگیرید و سخت ببینید هم‌دیگه رو تا یه انتخاب خوب داشته باشید، اما برای زندگی، شروعش و ادامش کار رو سخت نکنید و سخت نکنیم. یعنی اینکه توی مرحله انتخاب سخت باشید تا بعدا پشیمون نشید. این حرف رو از شهاب مرادی وام گرفتم، اما بعدش رو سخت نکنید. نه دختر و نه پسر و نه خانواده‌ها. قرارا نیست پدر همدیگه رو دربیاریم.

 

4-منتظر شنیدن یک خبر بسیار خوب و خوشحال کننده هستم، امیدوارم بزودی بشنومش. 

5- به امید اینکه راهیان نور امسال ان شاءالله همه اونایی که سال قبل رفتیم با همسرها بریم.

 

6- برای من دعا کنید. اوضاع فیلمم به دعا نیاز داره، برای اینکه خوب بشه و خوب از آب دربیاد و زود هم بشه که دیگه خیلی داره طول می‌کشه. و دعا کنید که برای کارهای بعدی هم بتونم...

7- کتاب مهم‌ترین چیزی است که این چند وقت ازش عقب هستم. بعد از این ایام باید براش یه جای حسابی باز کنم.

8- این زوج‌های جوونی که مکالمه‌شون چند ساعت یا حتی یک ساعت طول می‌کشه، دقیقا پشت تلفن چی می‌گن؟

9- در مورد سیاست هم کلی حرف دارم که تصمیم گرفتم نزنم. اصولا می‌خوام سعی کنم روندم رو عوض کنم. یعنی حرف‌هام رو با کار کردن بزنم.

10- 20 تا از گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی که عضو بودم رو امشب حذف کردم. خیلی حس خوبی بود. حالا ممکنه بگید اوووووووو چه خبره 20تا؟ چرا انقدر عضو شده بودی؟ موقعیتی بود، مناسبتی بود و بعضا هم واقعا خزعبل بود و الکی عضو شدم.

 

11- هیچ وقت منتظر هیچ کس توی هیچ کاری نباشید. این بزرگترین اشتباهه و من ازش درس زیادی گرفتم. اگه کسی بخواد با شما کار کنه یا همکاری کنه، خودش میاد. وقتی به کسی امید ببندید، مطمئنا حالتون گرفته میشه. 

 

12- خیلی زیاد حرف زدم نه؟

13- برام دعا کنید. خدا خودش می‌دونه که چی توی ذهنمه. دعا کنید حسابی. اگه دعا نکردید یا خودتون بترکید یا گرافیک سیستمتون! خود دانید.

  • ماشیح

نظرات  (۵)

به حکم ادب سلام و خسته نباشید

دعا نمیکنم برات


میدونی چرا؟


فقط بخاطر اصالت سود!!!
پاسخ:
سلام

:v
ایول

از آنجایی که کار به تهدید رسید، ناچار به دعا گویی هستیم ..!
ان شاالله اوضاع و احوال به دلخواه باشه،
و خبرهای خوب بشنوید.
راهیان رفتید سلام ماروهم به شهدا برسونید.


+ من الان نگران سیستم خانومتون هستم. احتمالا فاتحه ش رو خوندن قبل اینکه بدن دست شما :))
پاسخ:
ممنون از دعاتون 
ان شاءالله
اگر قسمت شد چشم حتما


+ :v
  • آبجی خانوم
  • متشکر بابت یادآوری این نکات مهم

    +در حال معمول ، این نوشته برابر با سیزده تا پست این وبلاگ بود!
    پاسخ:
    13 پست
    چه نکته جالبی
    اره

    عدد 13 رو دوست دارم 
    "بعضی ها یاد بگیرن" یا چگونه آموختم دست از زندگی مجردی بردارم و ازدواج عشق بورزم

    :)))

    و بعد این که یاد پست های مرحوم آ شیخ مجید افتادم :)))
    طولانی و از همه در سخنی

    خیلی خوب بود
    پاسخ:
    :D
    مرحوم شیخنا المکاتب و سیدنا المشایخ :D
    فکر کنم این مدل کارها، مثل کار گرافیکی و تدوین و این چیزا رو با سیستم انجام بدین بهتر از لپ تاپ باشه. یه کششی داره بالاخره اون بنده خدا D:
    تو قسمت ازدواج هم انصافاً تحسینتون می کنم. حرکت با دل و جرأت و آمیخته به توکلی بود.

    بعضیا یاد بگیرن :))
    پاسخ:
    سیستم؟
    فکر کنم بیچاره رو چشم زدن. هرکی رسید گفت چه لپتاپ خری داری. عین اسب کار میکرد :v
    بعدشم سیستم ندارم. سیستم بالا درحد پنتیوم 4 هست :D

    فدایی داری
    خودتم یاد بگیر دیگه الان وقت بچه دار شدنته
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی