اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

هنر برای هنر

شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۴۱ ب.ظ

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

هنر را سیاسی نکنید
این جمله هنر را سیاسی نکنید به میزانی که صاحبان تفکر خاصی ازش استفاده می‌کنن مسخره است. این جمله رو باید در ردیف جملاتی چون زنده باد مخالف من گذاشت که همیشه تکرار میشه، اما انجام نمیشه.
اصولا صاحبان تفکر خاصی در ایران هستند که دروغ اساس عملکردشون بوده و بی‌هویتی در ذات‌شون ریشه داشته. بی‌هویتی از این جهت که هیچ چیز رو قبول ندارند و هیچ چارچوبی برای رفتارشون قائل نیستند و برای رسیدن به خواسته‌هاشون حاضرن دست به هر کاری بزنن.
صاحبان این تفکر در غایت و در بهترین حالت کسانی میشن که در جایی خطاب به عده‌ای می‌گن کاری نکنید که بدم بیرونتان کنند، آدم باشید 

هنر را سیاسی نکنید و یا اصل هنر برای هنر چیز مضحکی است که به هیچ وجه قبول نداشتم و ندارم. چه بسیار هنرمندانی که در اوج هنر هیچ ارزشی رو قبول ندارند و حتی ارزش‌ها رو له می‌کنند و چه بسیار از این هنرهای بی‌ارزش، اما کاش معتقدین به هنر برای هنر کمی به این حرف پوچ خودشون باور داشتند و هنر رو سیاسی نمی‌دیدند؛ همونطور که سال 92 ورزش رو سیاسی دیدند و پیش از اون شعار ورزش رو سیاسی نبینید می‌دادند.

این عکس و عکس‌هایی شبیه به این امروز در فضای اینترنت گسترش پیدا کرده و مثلا پیچ طرفداران آقای آدم باشید هم از این دست تبلیغات داشتند.
فقط باید گفت لطفا آدم باشید!

پ.ن: انصافا اجرای امیر مهدی ژوله به مراتب بهتر از امین حیایی بود و اگر این رو نمی‌گفتم حتما آدم بی‌انصافی بودم
پ.ن: از تفکر امیر مهدی ژوله اصلا خوشم نمیاد و سابقه‌اش برای من بسیار نچسب هست، اما حفظ احترامش واجب و این اقدامات ربطی به او نداره
 و در نهایت به این برنامه و شرکت کننده‌هاش رای ندادم تا الان.

  • ماشیح

نظرات  (۲)

شیخ مسیح این شاگرد مخبط منو ببخش و بر ریش سفید من به او خرده نگیر
‎:D
جوان است و جویای نام!


ای مخبط زود برو دم مکتب تا شتکت نکردم ‎:D
منظور شیخ متوجه نشدی و نطق میکنی؟
سیاست و سیاست فرق کند
آزادی و آزادی فرق کند
به نظرم «هنر را سیاسی نکنیم» جمله درستیه! حمله نکنین توضیحشو بدم D:

آقا میگن دانشگاه نباید سیاسی باشه، توضیح هم میدن که نه اینکه درباره مسائل مملکت و سیاست نظر داده نشه، بلکه حزب کشی و این داستان ها نباشه. هنر هم همینطوره.
به نظرم بهتره بگیم هنر ارزشی درسته. نه اینکه هنر سیاسی رو تبلیغ کنیم!
بعد اینکه اگه گویندگان شعار ورزش رو سیاسی نکنیم بهش عمل نکنن دلیل نمیشه درباره ورزش دخالت ندادن سیاست درست نباشه. وقتی هم میگم دخالت ندادن سیاست در ورزش منظورم این نیست که ورزشکار ما بره با اسرائیل بازی کنه، منظورم اینه که بازیکنان تیم امریکایی رو به چشم قاتل مردم افغانستان و عراق نبینیم!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی