اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

از این لحظه یارانه شما قطع می‌شود

چهارشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹ ب.ظ

 

[ از این لحظه، یارانه‌ی شما قطع می‌شود! ]

در خبرها آمده که بود که یارانه‌ی اقشار پردرآمد قطع می‌شود و یا اینکه شده است! بعد هم یک سری از مسئولین آن را تکذیب و بعد تکذیبشان را تکذیب کردند. در ادامه برخی از مکالمات «سازمان قطع کردن یارانه» با تعدادی از این اقشار پردرآمد را می‌خوانیم
::
مکالمه اول: 
مامور: سلام 
دختر: Hi! 
مامور: های؟! پس معلوم است که آن قدر سفر خارجی می‌روید که زبان مادریتان را فراموش کرده‌اید. از این لحظه، یارانه‌ی شما قطع می‌شود. خداحافظ
دختر: وای! Why ؟! الو؟ 
مادر دختر: تلفن با کی کار داشت؟ 
دختر: یک آقایی گفت چون گفته‌ای "های!" یارانه‌ی شما قطع می‌شود!
مادر دختر: ذلیل مرده صدبار به تو نگفتم نمی‌خواهد برای این و آن کلاس بگذاری؟ های های می‌کنی برای من!؟
::
مکالمه دوم:
مامور: سلام. 
منشی: سلام. مطب آقای دکتر فلانی؛ بفرمایید؟ 
مامور: مطب؟ دکتر؟ خب! به آقای دکتر بفرمایید از این لحظه، یارانه‌ی ایشان قطع می‌شود.
منشی: وا! چرا آقا؟ 
مامور: من مسوول توضیح دادن نیستم. 
منشی: ا؟! پس شما مسئول چی هستید؟ 
مامور: مسئول توضیح دادن این هم نیستم. 
منشی: آقا شما را به خدا! فقط همین یک بار جواب بدهید. من اگر این خبر تلخ را به آقای دکتر بدهم، من را اخراج می‌کند!
مامور: من برای اینکه متوجه بشوم چه کسی قشر پردرآمد است تحقیق محلی می‌کنم. 
منشی: خسته نباشید. ببخشید می‌توانم یک سوال دیگر هم بپرسم؟ شما برای امر خیر هم تحقیق می‌کنید؟ روزمزد هستید یا ساعتی؟ 
مامور: بله. پروژه‌ای هم کار می‌کنم. حق الزحمه‌ام هم یک درصد از مهریه توافقی بین دو خانواده است. چه وصلت سر برگیرد چه نه! 
منشی: چه خوب! حالا که قرار شد به شما زحمت بدهم نمی‌شود خواهش کنم یارانه‌ی آقای دکتر را قطع نکنید؟ 
مامور: نه! نمی‌شود. پزشکان جزو اقشار پردرآمد هستند و نیازی به یارانه ندارد. خداحافظ
منشی: راستش از شما چه پنهان، ایشان دکتر نیستند. یعنی در حقیقت دکتر تجربی هستند؛ چند سالی تو گاوداری به گاوها واکسن می‌زده‌اند، بعد آمدند و این زیرپله را کرایه کرده‌اند و تزریقاتی و ساخت دندان مصنوعی راه انداخته‌اند. الو؟ الو؟
::
مکالمه سوم:
مامور: سلام. 
مرد: الو؟ سلام. بله؟ بفرمایید؟... الو؟ صدایتان خوب نمی‌آید. من ایران نیستم. 
مامور: کجایید؟ 
مرد: ترکیه‌ام! 
مامور: خواستم بگویم از این لحظه، یارانه شما قطع می‌شود. 
مرد: هان؟ صدا نمی‌آید! 
مامور: خواستم بگویم از این لحظه، یارانه شما قطع می‌شود. 
مرد: نمی‌شنوم؟ چی! 
مامور: خواستم بگویم از این لحظه، یارانه شما قطع می‌شود. 
راننده: یارانه؟ چرا؟ 
مرد: بعلت انجام سفر خارجی. 
راننده: سفر خارجی کیلویی چند مرد حسابی؟ من راننده ترانزیتم! 
مامور: به بنده ارتباطی ندارد. به ما گفته‌اند کسی که سفر خارجی می‌رود پولدار است و یارانه نیاز ندارد. خداحافظ
راننده: #$$#%#@@الو؟ $#%$#
::
مکالمه چهارم:
مامور: سلام. 
مرد: سلام. یه لحظه گوشی دستتان باشد... ساسان! پورشه را جابجا کن تا من بیایم... الو؟ ببخشید. بفرمایید؟ امرتان؟ 
مامور: هیچی! خواستم بگویم از این لحظه، بعلت پورشه داشتن یارانه شما قطع می‌شود.
مرد: پورشه؟! من؟! 
مامور: بله! انکار نکنید! من همین الان شنیدم صدایتان را! خداحافظ! 
مرد: الو؟ الو؟ کجا رفتید؟ اینجا کارواش است. پورشه مال مشتری است! 
::
مکالمه پنجم:
مامور: سلام. 
مرد: [سکوت]
مامور: [سکوت]
مرد: [سکوت]
مامور: [سکوت]
مرد: [سکوت]
مامور: [سکوت]
(10 دقیقه بعد) 
مامور: از این لحظه، یارانه شما قطع می‌شود. 
مرد: چرا؟ 
مامور: چون اینقدر پولدار هستید که بدون اینکه حرفی بزنید، بیش از 10 دقیقه است که موبایلتان را نگه داشته‌اید و قطع نمی‌کنید. خداحافظ 
مرد: ببخشید ولی من که شماره نگرفته بودم! الو؟

:: رضا احسان‌پور

  • ماشیح

نظرات  (۵)

یه مامور هم باید بیاد یارانه این ماموره رو قطع کنه :))
جالب بود
پاسخ:
نه دیگه یارانه مامورا رو که قطع نمیکنن :D
:))
عالی بود
ایرانی یعنی اول از جنبه طنز به بدبختی ها نگاه میکنه
بعد انقد میخند تا یادش بره موضوع بدبختی چی بود

سلام :)
پاسخ:
سلام علیکم
خیلی خوش اومدید. اعیاد رو بهتون تبریک میگم.

اره واقعا همه چیزو جوک میکنیم. بعد میگن ایرانیا غمگین ترین کشور دنیان :D
  • مجید (با مدیریت جدید)
  • =))
    چقدر خوب بود :))

    «مرد: ببخشید ولی من که شماره نگرفته بودم! الو؟»

    :v
    پاسخ:
    :D
    :))
    خوب بود.
    جالبه که میشه به چیزای تلخ هم خندید. دقت نکرده بودم از این دریچه :|
    پاسخ:
    اتفاقا به نظرم طنز همینه
    چون طنزی که خودشم طنز باشه که طنز نیست.
    جمله رو حال کردی؟ :D
  • ایران داستان
  • با سلام
    اگر علاقه داشته باشید میتوانید از انجمن ما دیدن کنید. و در آن به فعالیت بپردازید.
    چون انجمن تازه ایجاد شده در صورت درخواست شما میتوانید مدیریت یک بخش را بر عهئه بگیرید.
    البته اگه به داستان علاقه داشته باشید.
    اگر هم خودتون قصد فعالیت ندارید لطفا ما رو لینک کنید تا اگر کسی علاقه داشت فعالیت کنه لینک ما رو راحت تر پیدا کنه. چون انجمن داستان نویسی جنبه مادی درست و حسابی نداره برای همین نمیتونیم براش تبلیغات درست و حسابی داشته باشیم.
    در ضمن ما هنوز تالار های مناسب رو نتونستیم انتخاب کنیم برای همین به پیشنهادات شما نیاز داریم
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم
    عمدتا تبلیغات رو حذف میکنم، اما این بار چون انجمن شما به کتاب و کتاب‌خوانی و داستان مربوط میشه میذارم دوستان استفاده کنن.

    ان شاءالله موفق باشید در کارتون
    اگر تونستم به سایتتون اضافه میشم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی