اشک‌های رازدار ماشیح

آه

مردم بنده دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانشان
چون به بلا دچار شوند، می‌بینی که چه کم اند دین‌داران
امام حسین علیه السلام

مومن باید چهار چیز داشته باشد

دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۱:۴۳ ب.ظ

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

اون موقعی که توی گفتمان دینی بودیم، در مورد مسائل اقتصادی بحث شد.

من در مورد اشرافی‌گری آقایون مسئولین صحبت کردم و یکی از خانم‌ها در مقام دفاع برگشت و حدیثی رو نصفه نیمه قرائت کرد.

اون موقع شعور حدیثی ما مثل همین الان کم بود، نرفتیم تحقیق کنیم ببینیم چی به چیه و کی به کیه. سر و ته حدیث چیه؟ اول و اخرش چیه؟

جوابش رو دادیم، ولی خب بهتر بود با تحقیق جواب می‌دادیم و نمی‌ذاشتیم روی دوش ما پالون انداخته بشه.

 

الحمدلله امروز داشتم سرچ می‌کردم، رسیدم به اون حدیث.

بعد متوجه شدم که ای بابا، اون حدیث یه سر داشته، یه ته. اون خانم فقط سر حدیث رو گفته و تهش رو بریده!

 

امام صادق علیه‌السلام در جمعی فرمودند:

ﯾﮏ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﭼﻬﺎﺭ ﭼﯿﺰ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ: ﺧﺎﻧﻪ ﻭﺳﯿﻊ، ﺳﻮﺍﺭﯼ ﺧﻮﺏ، ﻟﺒﺎﺱ ﺯﯾﺒﺎ و ﭼﺮﺍﻍ ﭘﺮﻧﻮﺭ.
ﺷﺨﺼﯽ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﻣﺎ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﭼﻪ ﮐﻨﯿﻢ؟
ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﯾﮏ ﺑﺎﻃﻦ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺩ.
ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻭﺳﯿﻊ؛ ﺻﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﺭﻭﺡ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ. ﻣﺮﮐﺐ ﺧﻮﺏ، عقل ﺍﺳﺖ، ﻟﺒﺎﺱ ﺯﯾﺒﺎ ﺣﯿﺎ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺳﺮﺍﺝ ﻣﻨﯿﺮ، ﻋﻠﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺛﻤﺮﻩ‌ی ﺁﻥ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﺍﺳﺖ.

 

این حدیث زیبا و کامل تقدیم من و شما بزرگواران!

 

 

پی نوشت: امیدوارم اون خانم هم حدیث رو نصفه نیمه دیده باشن، نه اینکه نصفه نیمه نقل کرده باشن!

  • ماشیح

نظرات  (۴)

منبع روپیدا کردم :
تحریر المواعظ العددیة 334 الفصل الثانی مما روته العامة عن النبی صلى الله علیه و اله
متن حدیث :
http://www.alihaghshenas.ir/index.aspx?pid=99&articleid=31099
متن کتاب : (برای دیدن کتاب باید عضو باشید)
http://www.noorlib.ir/view/fa/book/bookview/image/3739
خیلی ممنون. حدیث و تذکر خوبی بود.
پاسخ:
سلام
بابت منبع حدیث ممنون
لطف کردید
البته فکر کنم توی بحار الانوار هم هست، باز نمیدونم باید بپرسم.
من توی کتاب دیگه ای یادمه دیدم {منبعش رو}
سلام.
ممنون بابت ذکر حدیث.
لطفا منبع را ذکر کنید.
با تشکر
پاسخ:
سلام علیکم
خواهش میکنم
من با اینش کار ندارم چون هر چهار مورد درمون من هست!
میدونی که؟
D:

اینو بگو! طرف کی بود؟ :v
پاسخ:
اره تو که پیغمبر رسانه ای :v

میگم بهت
D:
کلاً همه چی نصفه بود اونجا.
حالا وقتی گفتن یک باطن هم داره، یعنی ظاهر هم باشه یا نه؟ یعنی اون ظاهر حدیث رو باطنش کلاً نفی می کنه یا موازی هم هستن؟
پاسخ:
تا جایی که من میدونم، یک باطن داره به این معنی نیست که ظاهر هم داره.
البته
وجود باطن حدیث به این معنی نیست که وجود اونا نفی و مذموم باشه در همه حال و بگیم هر کس ماشین خوب داشت، فلانه!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی